1 december idag, (Snart är det jul på riktigt)

Jaha då sitter man här på jobbet igen, har middags rast, men maten är slut och jag har 20 min kvar att fördriva tiden på. Jonte försov sig i morse, dok inte så länge som tur var, vaknade när hans telefon ringde och passade då på att slå på TV'n och  kolla in årets julkalender, ja jag vet att det är för barn, men jag har väl inte växt upp än då! Tyvärr var det en besvikelse, varför kan den inte vara lika bra som när man var liten? Så är nog ingen risk att jag ställer klockan på kvart över sju bara för att kolla in  julkalender i år i alla fall.

Efter tv tittandet tänkte jag bara vila ögonen lite till, och vips ringer Jonte och klockan är tio och jag sover fortfarande, inte vanligt om man heter Emelie Persson. Tog en sväng om med hunden sen åkte jag och köpte lunch och åkte till älsklingens jobb så vi åt ihop då han ända var ensam på jobbet. Sen hem om och lämna hunden och åkte hit till jobbet där jag sitter nu.

Fick ett udda telefonsamtal av Jonte med idag, hörde han bara i bakgrunden att han prata i en annan telefon och ville ha nummret till Emelie Persson på kustvägen 136 i Mellbystrand, hmm allstå mitt nummer. Hur jag än skrek i luren så hörde han mig inte. Så ja la på och ringde upp. Då visa det sig att han skärm blivit helt svart så han såg inte vad han gjorde, så han fick inte tag i mitt nummer, som han ännu inte lärt sig efter två år. Så jag fick snällt ta med hans gamla telefon till jobbet så fick han komma hit och hämta den. Hans nya telefon har han inte ens haft en vecka! Ska sånt inte hålla längre? Jävla skit kvalite. Hoppas inte elgiganten krånglar nu utan ger han en ny, han tog ju dok drulle försäkring som tur var.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0