En tyst söndags morgon i familjen Tuvesson/Persson

Söndag morgon, är bara jag vaken, så jag försöker sitta här tyst så jag inte älsklingen vaknar. Hunden ligger med och sover, han är väldigt morgon trött av sig. Vi har och firade jul hos Jontes farmor och farfar igår, var ganska så trevligt, kände igen dem flesta, inte så ofta som man träffas ju. Jag fick en mysig fleccefilt i julklapp och Jonte fick pengar, sånt som alltid behövs, speciellt nu.

Julstädade igår, hittade ställen att dammsuga på som inte har gjorts på länge, när man har hund så har man verkligen hundhår överallt. Så idag tänkte jag passa på att ev baka lite, då mina föräldrar kommer på besök i morgon. Sen måste vi även stor handla, kylen står nästan helt tom, men jag fasar för att handla. Är så sjukt mycket folk på maxi, alla drar i allt och kör på varandra. Men men mat måste vi ju ha så det finns inte så mycket val tyvärr.

Maria från Helsingborg skulle även titta inom en sväng nu till lunch, ska bli rikitgt trevligt. Hon har inte varit här på ett år, så det kanske är dax nu? Hon får passa på och kolla hur vi har det i lägenheten innan vi flyttar ju. Nehe om man skulle se om man kunde få i sig lite frukost kanske, magen skriker efter mat.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0