Sjukhus besök

I Lördags eftermiddag fick vi åka in till sjukan med Melvin, då han hade problem med magen, inte bajsat sen i onsdags. Ringde först sjukhusrådgivningen som tyckte vi skulle åka in så det gjorde vi. Var mycket folk på akuten, men vi hamnade på barnakuten där det inte var lika mycket folk, efter vi suttit där ca en timme så går vi iväg för att byta blöja, och vad tror ni? han hade bajsat så det räckte visst att åka till akuten. Men eftersom vi redan suttit där och väntat så stanna vi för att prata med doktorn.

Hon förklarade att det var lika vanligt att det bajsade 10 ggr per dag som att bajsa var 10 dag. Men om barnet får mjökersättning så ska man ha lite mer koll, och det går ju Melvin så. Hon kollade igenom hela honom nu när vi var där och gav oss lite tips på vad vi kunde göra när han har ont i magen, bla magmassage. vi vägde även han när vi var där, visst nu var det inte samma våg som på BVC men enligt denna så hade han gått upp ca 200 gram sen i torsdags så nu väger han ca 3500 gram. Ska till BVC på torsdag så då far jag se vad han väger på deras våg.

Har även fått tag i en bröst pump nu, men det är inte det lättaste att pumpa ut vill jag lova. Men jag hoppas jag kan få igång ammningen lite mer. Vi badade Melvin igår, och han verkligen älskar de. Bara ligger i vattnet och njuter så det ska bli riktigt kul sen när vi kan bada tillsammans.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0