De blir inte alltid som man tänkt sig....

Går dagen gick inte rikitgt som planerat. Fick ringa in till förlossningen då jag haft som mensvärk sen onsdags kväll och även en del sammandragningar, och de ville att vi skulle komma in. Så direkt när älsklingen kom hem från jobbet så var det bara att köra in till Halmstad. Fick göra CTG kurva direkt som visade att jag hadfe sammandragningar ungefär var tredje minut, och de va inga små heller, utan det gjorde riktigt ont. Älsklingen va så söt som hela tiden påminde mig om hur jag skulle andas, och det ända jag kunde tänka på var lukta på blommorna, lukta på blommorna precis som tjuren Färdinand. Men som sagt gör man bara de så går det mycket lättare.

Gjorde en ny CTG kurva några timmar senare som visade samma sak, och lilla knoddis måde hur bra som helst. Så de konstatera att jag nu är i latent fasen så det är bara till att vänta, men fem veckor kommer det inte ta iaf, som planerat. Jag fick välja på att stanna kvar över natten eller åka hem och komma tillbaka om det blev värre. Så jag valde att köra hem med lite tips på hur jag kunde underlätta smärtan, och med en coctail på panodil och en vetekudde så kunde jag faktiskt sova.

I skrivande stund har jag fortfarnde ont, så vi får väl se hur det slutar idag.

Kommentarer
Postat av: Rosie

Oj hoppas det går fort då som du vill, låter som de =) Lycka till!

2009-02-27 @ 12:50:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0