Barnmorskan och shopping

Klockan skulle ringa halv åtta i morse så jag hade god tid innan barnmorskan. Var uppe vid sex och kissade och var då pigg, men tänkte jag har inget och göra uppe nu så jag går och lägger mig igen. Somande inte om förens vid sju och när klockan sen ringde så var jag seg som bara den, och kom inte upp. Varför att det så?

Men kom i alla fall i god tid till barnmorskan. Hade gått upp lite till i vikt och idag slapp jag stick i fingret för en gångs skull. Däremot fick ja lämna urinprov. Detta var dok inte det bästa då det visade sig att jag hade äggvita i urinen, vilket är ett tecken på havandeskapsförgiftning. Dok hade jag inte högt blodtryck vilket också är ett symtom. Sen fråga hon om huvudvärk då det med är ett symtom, speciellt om man får flimmer för ögonen. Detta får jag ju dok när jag har migrän och det är svårt att avgöra vad det är för huvudvärk jag har. Tyckte tyvärr att hon förklara dåligt, men jag ska tillbaka på tisdag igen för ytligare test. Hon fråga med om smärtlindring till förlossningen, men tycker det är svårt att redan veta vad man vill ha. Så än så länge skrev hon bara Dusch/bad, akupunktur och lustgas sen tar jag det andra som det kommer.

Kände mig ganska förvirad och ledsen när jag åkte där ifrån, eftersom jag inte fick några raka besked. Gick sedan in på datan och läste mer om havandeskapsförgiftning där de tog upp ytligare symtom, som stämmer in. Men jag håller tummarna på att det inte är det.

Åkte hem till svärmor ett tag och prata av mig. Gick även en sväng i Laholm och inhandla en snygg vår tunika som kan användas både med och utan fotbollsmage. Blev lite små sugen på shopping då jag tyckte synd om mig själv så jag passade på att ta mig en sväng in till halmstad där jag in handlade mig en ny väska, och visst känns det allt lite bättre då.

Älsklingen har även varit snäll och gjort middag till mig, och nu sitter jag här i sängen med datan i knäet och halv sover, ska bli skönt att bara lägga huvudet tillbaka och sova. God natt!


Kommentarer
Postat av: nalle

havandeskapsförgiftning e ju inte så kul men de lär ju hålla koll på dig nu iaf:) Hon på jobbet fick ju sin i nov, den skulle ha kommit nu i slutet av feb men hon fick ju havandeskapsförgiftning. De åkte akut till lund då.

2009-03-06 @ 18:23:17
URL: http://lillafrokenhelgesson.blogg.se/
Postat av: Emmy

Jag var också i stan idag :) Men såg dig inte :( synd

2009-03-06 @ 22:14:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0