Dop

Har börjat planera inför Melvins dop nu, våran dröm är att ha det i trädgården, och om vi inte hittat nåt hus vid dopet så
blir det i svärmors trädgård. Dok är det svårare än man tror att få prästen till att utföra dopet hemma. Ska ringa till kyrkoheden och uppge ett skäl till att vi ska hålla dopet hemma. Skälet bli att vi vill att vår son blir döpt i sin pappas barndomshem. Så jag hoppas på att de går med på det, hade varit så mysigt. Melvin kommer ha samma dopklänning som jag hade när jag var liten, fadder kommer bli Jontes syster Johanna.



Har varit på öppna förskolan idag, svärmor följde med och kollade. Inte alls mycket folk är så olika från gång till gång, men det finns alltid någon trevligt att prata med. Är kul och ha något som man gör varje vecka, går måndag och torsdag och tycker det är alldeles lagom. Ledarna tyckte Melvin hade utvecklas massor sen vi var där sist för idag var han vaken i 2 timmar, vilket han inte brukar när vi är där hemma är det inge problem. Sen märker man nu hur han ser mer saker och det är verkligen spännade att se han utveckas från dag till dag.



Denna dikt tänkte jag ha med på dopet

En längtan, en lycka, ett barn, ett hopp
en gåva från himmelen jag just har fått.
Två händer, två fötter, ett ansikte så sött
ett efterlängtat litet barn jag just har fött
Ett skrik, ett skratt, en kropp så varm
ett vackert litet barn jag håller i min arm
Ett hjärta, en själ, ett helt nytt liv
ett barn som ska ta världen med flera små kliv
Ensam, vilsen och lite rädd ibland
i mörkret du famlar efter en hand.
Sorgen och glädjen följer dina spår
livserfarenheten är följden du får.
Mamma, barn, två hjärtan, två själar
ett starkare band har ingen sett.
Något så stort, en känsla så stark
en kärlek som står på stadig mark.


Dikten kommer från www.barndop,nu

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0